Anger, can make you old, yes it can *WELL, I DONT CARE*



you want to speak profanely? Do it in Indonesia!

gue pinjem buku dari perpus, kayaknya 20 biji lebih. bulan Maret lalu, gue balikin semuanya – seduapuluh-duapuluhnya!
**lewat jendela kecil yg ada sebelum pintu masuk perpus. dengan kata lain, lo ga bakal dapet tanda bukti!**
ya udah, gue pulang tenang-tenang dan senang karena ga ada tanggungan lagi.

sampai suatu hari gue kaget karena dapat peringatan dari universitas kalau ada dua buku yang belum dibalikin! gue kekeh dong, kalau gue udah balikin tuh buku. berdua (gue dan petugas perpus) cari tuh buku di rak. ternyata ga ada. gue disuruh untuk double check di rumah (udah gue cari, jawabannya: GA ADA).
terus, karena penasaran – gue cari sendiri deh tuh buku di rak (ini tindakan yang TOLOL), dan gue menemukan salah satu buku yang dianggap belum gue kembaliin.
gue lapor ke petugas, yang secara licik langsung lapor dengan mudahnya salah satu buku itu udah dibalikin. LICIK! LICIK! LICIK! (padahal, maksud gue – POINT GUE adalah: “perpus juga punya celah untuk salah!”). dan waktu besoknya gue lapor kalau gue nemu salah satu buku yang dilaporkan belum gue kembalikan di rak buku, pihak perpus bilang “KITA TAU DARI MANA BUKU ITU DARI MANA ASALNYA, KALAU BUKAN LO YANG TARUH?” #)(&$(*#&(%&)(#^%(&@^) *rajam, cacah, bakar, panggang, tusuk2 pake garpu*

temen gue punya nasib yang sama. untungnya dia, buku ditemuin! dan dengan mudahnya orang perpus bilang “MAAF YA”. kampret. kampret. kampret.
sekarang gue kagak boleh pinjem buku selama buku itu belum ketemu! HAH? gue bakal nuntut kalau gara2 mereka gue ga bisa cepet lulus. siyal. siyal. siyal.
salah satu temen gue tanya: “ADA GA SINYAL INI ADALAH BENTUK RASIALISME?” waktu itu gue bilang “NGGAK”
well, i change my mind NOW! sekarang gue bilang “ADA”.

IF YOU WANT TO SUE ME BECAUSE REPORTING THIS PUBLICLY, JUST DO IT!


Up and down my back, my spine, in my brain
It injures me, babe….
Anger, can make you old, yes it can
I said anger, can make you sick, children… oh Jesus
Anger destroys your soul
Rage, there’s no room for rage in there
There’s no room for rage in here
line up some place to go to be mad
It’s a sin to treat your body bad
When anger really gets the best of us
We’ve really lost our heads
We often say a lof of things, oh darlin’
Wish we’d never said
Oh, reason is beyond control
And the things we do spite
Makes me ashamed
And I mean this, baby, makes me want to the things right
Someday soon I hope and pray like Jesus
I’ll reach that wiser age
Hope I will learn I really never never profit
From things I do in rage
One more time-anger, more ager
When it’s flaming hot
Anger burns to the bitter end
Know what i’m talkin’ ’bout
When it cools I find out too late
I have lost at love, love, love, dear friend
I said, anger will make you sick,
children, oh Jesus
Anger destroys your soul
I ain’t gonna let you get the best of me, babe
I’m gonna go somewhere and cool
This is not the way my head’s supposed to be, babe
You’ve got me feelin’ like some silly fool
But I know a real nice place where I can go
And feel the way i’m supposed to feel
I don’t want to be mad at nobody
I don’t want to be feelin’ bad
Up and down my back, my spine, in my brain
It injures me, babe
Anger, can make you old, yes it can
I said anger will make you sick, children, oh Jesus
Anger destroys your soul
Anger
Anger

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s